Igal on koolil on oma nägu ja hingus, mille kujundamisel on õpilaste ning õpetajate roll ühtviisi oluline.
Meie koolile annavad oma näo huvitavad õppetunnid, õppekäigud, aktiivsed õpetajad ja mitmekesine huvitegevus. Meil on põhjust tunda uhkust oma kooli üle, sest vilistlane Kaisa Timmi on osanud sõna Parksepa lahti mõtestada järgmiselt:
P – pühendumus
A – abivalmidus
R – rõõmsameelsus
K – kokkuhoidvus
S – soojus
E – erilisus
P – pöörasus
A – asjalikkus
Kooli väärtusi kannavad kõik toimuvad tegevused. Meie motoks on „Tegutseme üheskoos!“
Alates 2001. aastast toimub koolisisene võistlus “Parim klass”, mille eesmärgiks on innustada õpilasi osalema ülekoolilistel üritustel.
Eraldi peetakse arvestust põhikooli ja gümnaasiumi osas, 2019/2020. õa kolmes vanuserühmas (1.–5.; 6.–9. ja 10.–12. klass).
Võitjad klassid saavad rahalise auhinna, mida saab kasutada klassi ühistegevusteks.
Alates 2014/2015. õa on välja kuulutatud koolisisene konkurss 1.–6. klassi päeviku kujundamisele. Võitja valivad 1.–6. kl õpilased.
Oli kooli 140. sünnipäeva aasta, mil toimus vilistlaste kokkutulek. Külas käis hulk vilistlasi, kes õpilastele-õpetajatele oma teest ja kogemustest elus ja töös rääkisid. Külas käisid näiteks Puiga kooli kehalise kasvatuse õpetaja Meelis Reinberg, lavakunstikooli üliõpilane Lauli Otsar, Võru Spordikeskuse juhataja Maidu Laht, õpetaja Liia Luik, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia üliõpilane Triin Sarap, politseiametnik Marek Vähi, poliitik Anneli Ott, õpetaja Indrek Saar, ettevõtjad Janar Oru, Sander Kipper, Priit Süüden, Kaarel Hääl, Kristel Plangi, treener Kalev Palo, õppejõud Ege Johanson. Kõige nähtavam ja oodatum küllatulek oli kindlasti Tõnis Lepa saabumine helikopteriga kooli staadionile, kus teda tervitas kogu koolipere. Tagasi Tallinnasse lennates andis ta võimaluse kahel inimesel endaga kaasa sõita. Suure elevusega hinges said tema kaasreisijateks kunstiõpetaja Merit oma õe Keitiga.
Peale selle, et oli juubeliaasta, toimus kogu õppeaasta vältel väga palju erinevaid sündmusi. Esmakordselt osalesime üleeuroopalistes projektides.
Seda õppeaastat saatis teema „Eesti Vabariik 100”. Sellega seotud sündmusteks olid:
Jaanuaris eesnimede saamise lugude kogumine õpetaja Liia Luige eestvedamisel ning klassi ühisluuletuste kirjutamine teemal “Õnne Eestile”;
Veebruaris joonistamine teemal “Mina olengi Eesti”; 1.–6. klass joonistas pabernukkudele piduriided, mis kaunistasid Eesti kaarti; toimusid aktused; kooli tantsutrupp õpetaja Helle Lilosoni juhendamisel osales ülevallalises tantsuprojektis “Me armastame Eestit”; inimkujundi „Eesti 100“ tegemine; Goldbergi masina valmistamine õpetaja Kaido Kaasi juhendamisel;
Märtsis toimunud Playbackshow oli Eesti muusika ja artistide eri.
Tublidele õppuritele ja nende vanematele toimunud juhtkonna vastuvõtul esinesid Birgit Sarrap ja Mihkel Mattisen.
Eesti Ajaloo-ja Ühiskonnaõpetajate Seltsi korraldatud õpilaste uurimistööde võistluse EV presidendi auhindadele pälvis 9. klassi õpilase Geir-Melany Andrejevi töö “Aleksandra Mõrd – meie suguvõsa mõisaproua“ 6. koha ja ta sai EV presidendi tänukirja. Töö juhendaja oli õpetaja Angela Kuldmets. Raamatupreemia pälvis Hellika Otsar 9. klassist, kelle töö teemaks oli “Viiulit tutvustava tunni läbiviimine “. Töö juhendaja oli õpetaja Silja Otsar.
Meediapädevuse nädalal toimusid e-tunnid teemadel „Kes minuga suhtleb?” (8.–9. kl) ja „Millised reeglid kehtivad meediamaastikul?“ (12.a ja 12.b) ning kohtumine ajakirjaniku Margit Kilumetsaga (10.–12. kl).
6. klass osales KEAT projektis, kus toimusid loengud „Ellujäämise algtõed“, „Küberkiusamine“, „Esmaabi“.
Tallinnas toimunud Robotexil osalesid Kevin Kenk, Natali Kulaga, Roland Käär, Greteliis Pikk, Kersine Todurov. Juhendaja õpetaja Ene Kärg.
Toimusid õppekäigud Tartu teaduskeskusesse Ahhaa (3. kl), TÜ arheoloogiaosakonda (11.b kl), maisipõllule (4. ja 6. kl), Meenikunno ja Luhasoo rappa, Piusale, Vällamäele, Tartu Loodusmuuseumi, Pähni looduskaitsealale, Eesti Rahva Muuseumi, Peipsi äärde, Läti Vabariiki (5.–6. kl), Ligatne tuumavarejendisse (12.a ja 12.b), Poola Vabariiki (9.-12. kl), Soomusrongile Võru raudteejaamas (5.–6. kl), Palamusele (7. kl), Estonia (teatriring), Vene Draamateatri (11.b ja 12.b kl) ja Vanemuise teatri (1.a ja 4. kl) etendustele, Luunja Metsanduskooli (7. kl).
Osaleti Tartu Loodusmaja õpitubades, viidi läbi jäätmetekke vähendamise (7.–9. kl) ja puhta vee ABC programmid (5. kl).
Toimusid aulatunnid kirjanike Valdur Mikita, Reeli Reinausi (6.–9. kl) ja Epp Petronega (1.–4. kl); Kagu-Eesti ettevõtlusnõustaja Kuldar Leisi ja SA Võrumaa Arenduskeskuse juhi Tiit Tootsiga (1.-11. kl); Briti pop-up saatkonna visiidi käigus Briti sõduritega (10. ja 12. klassid); ehtekunstnik Tanel Veenrega (11. ja 12. klassid); Kuperjanovi jalaväepataljoni sõduritega naiste ajateenistusest (10.–12. kl); Skepast&Puhkim OÜ juhatuse liige Peeter Skepast tutvustas inseneritööd (11.–12. kl); Tartu Ülikooli õigusteaduse eriala üliõpilased ELSA4Scools loengud „Tööleping ja sotsiaalhooldusõigus” ja “Riigiõigus” (11.–12. kl).
Vastseliina Piiskopilinnuses toimus õppepäev “Keskajale mõeldes” (5.–7. kl).
Kinokülastused “Tuulte tahutud maa” (4.–8. kl), “Tõde ja õigus” (10.–12. kl), „Ott Tänak-The Movie“ (soovijad).
Keeltenädal viktoriinide, rahvuslike lõunasöökide, võõrkeelsete laulude karaokega. Emakeelepäeval toimusid 1.–4. klassidele töötoad, etteasted, kooli näiteringi etendus “Vigased pruudid” ja 7.–12. klassi kõnevõistlus.
Meie kool aitas korraldada teaduse ja tehnoloogia populariseerimise ning vajalike teadmiste ja oskuste võistluse, FLL, Kagu-Eesti eelvooru, kus osales ka Parksepa keskkooli õpilaste meeskond.
2019. a suvel Tallinnas toimunud üldlaulu- ja tantsupeol „Minu arm” osales 109 õpilast: mudilaskoorist 24, poistekoorist 21, lastekoorist 23 ja segakoorist 20 lauljat, 6.–8. kl tantsurühmast viis tantsijat, pererühmast 16 last ja kaheksa täiskasvanut. Meie peoliste juhendajateks olid Helle Liloson, Ülle Noppel ja Silja Otsar.
Novembri keskpaigast alates on igal kolmapäeval võimalus sööklast näksimiseks otsida köögivilja – porgandid, kaalikas ja kapsas on populaarsed.
Jõuluaktusel kinkimiseks küpsetasid õpilasesinduse liikmed piparkooke ja nooremad õpilased kaunistasid neid
Teadusbussi bioloogiateemalisest etendusest, kus vaadati eksperimentide abil inimkeha sisse ja uuriti kui vastupidav on inimene, osalesid 7.–9. klassi õpilased.
12. märtsist kuulutati riigis välja viiruse Covid-19 pandeemia tõttu eriolukord ja alates 16. märtsist läksid kõik koolid üle distantsõppele. Meie alustasime koduõppega juba 13. märtsist olles selle eelnevalt kooskõlastanud Võru vallaga. Pidime kiiresti kohanema tööks nii, et me ei kohtunud omavahel. Keelati avalikud kogunemised, suleti suur osa asutusi ja soovitati kodus töötamist. Avalikes kohtades ei tohtinud koos viibida rohkem kui kaks inimest ja hoida teistest vähemalt kahe meetrist vahemaad, v a perekonnad. Suleti avalikud mängu- ja spordiväljakud, mis piiras noorte tegutsemisvõimalusi. Taastati piirikontroll, kadus transpordiühendus välismaailmaga ja paljud inimesed hakkasid tööle oma kodudes. Selline elukorraldus toimus üle kogu maailma.
Koolipere otsis ja valis õpetamiseks ja õppimiseks digivahendid ja ‑keskkonnad. See pani proovile oskused, võimed ja loovuse. Õppisime märkama, avastama, leiutama ja iseseisvamalt tegutsema. Seljatasime rohkelt väljakutseid, saime tugevamateks ja vastutustundlikumateks.
Kõiki manitseti püsima kodus, hoidma distantsi ja pesema käsi ning soovitati kanda kaitsevahendeid.
Vahetult enne koolivaheaja algust, 17. aprillil, toimus õpetajate ja töötajate stiilipidu “Virtuaalne klassiõhtu” Meet`veebikeskkonnas, mis tekitas palju elevust. Rõõm taaskohtumisest oli väga suur.
Hetk klassiõhtult, klassijuhataja tunneb ära rohelisest ruudust